fredag 6 juni 2014

minsann om inte!

Nationaldags firande har det varit i byn idag i vanlig ordning, tyvärr inga bilder. Det hör till att tollarps brukshundklubb har uppvisning.
Jag blev tillfrågad om jag ville vara med och visa rallylydnad, och tyvärr var det inte så många av rallygänget som hade möjlighet att vara med. Så både Jacki och Swea fick följa med. Jag har tyckt att Jacki verkat lite annorlunda, men de sista dagarna bättre ändå. Sen vet jag ju att hon gärna vill vara med och gillar att träna.
 Jag vill inte påstå att vi visade oss från bästa sidan, men vi var med. Swea var helt övertygad om att familjen satt på samma plats som förra året, men så var det inte.
 Gubben kom först em och med sej hade han Soya. Med husse i snöret så visade hon lite av sin dåliga sida, och gubbens bortförklaring var att hon är inte "rumsren", men det visste ju kompisarna redan!! Soya i ett nötskal!!
 Det kunde kanske vara en idee att anmäla Husse och Soya till en kurs typ Husse och hund !!
Problemet med alla mina hundar är att det är ju jag som tränar, matar och sköter dom, medans husse bara skämmer bort och myser med dom.


Lite nyheter angående valpar!
Vi är nu ganska övertygade om att Nelli är dräktig




Hennes blick är annorlunda och hon ratar husse och vill nu hellre va med matte.
 Sen har det börjat hända saker med hennes kropp. 
 Så runt den 7/7 räknar vi med valpar
 Ska bli så spännande !! är övertygad om att detta är en väldigt bra kombination.
 Måndag efter midsommar flyttar Nelli hem för att föda sin valpar här.

Nu är vi alla trötta och väntar bara på att sonen ska komma hem några timmar för att tidigt i morgon fara vidare.......

1 kommentar: