onsdag 25 juni 2014

51

Idag har Swea, Soya och deras kopis Lotus varit och tränat för Gitte. Det ärnågot vi gör 1 gång i månaden. Det tycker jag är bra för då får vi lite tid på oss att träna på de saker vi behöver.
Gitte har mycket ideer och väldigt bra sådana, vi får så mycket bra saker att jobba på.

Idag tränade jag och Swea (mest jag) på att Swea ska få utrymme vid skyltarna. För en dag kom jag på att Swea kan mycket  men inte så bra vi skyltarna alltid.  OCH så slog det mej var problemet satt. Jag fick tips på hur jag ska tänka. Jättebra! , det blev inte så myket med Swea då jag upplever att hon har en downperiod, och vi slutade när Swea var väldigt glad och på hugget. Det är ju den målbilden hon ska ha av träningen att det är SÅ kul.

Soya en hund som kör hela registret, hon testar mycket och får till det väldigt bra ofta.
Hon har en energi och drive som är så härlig, så mycket jäklaanammar i den lilla skit ungen. Hon blir frustrerad när hon inte får till det men ger inte upp så lätt.
Idag tränade vi sitta kvar och inkallning, där sitta kvar är svårt, farten finns och ingången blir bra de gånger hon inte hoppar på mej.
 Vi jobbade med sitt och ligg med hjälp av omvänd lockelse, och hon fattar galoppen fort.
Vad vi ska jobba på till nästa gång :
Swea: Matte ska ge henne utrymme vid skyltarna, vi jobbar vidare med högeerhandling där jag vill ha en bättre possition, sändande till kon, stå framför och backa.  Vi ska använda pallen och gå på brädan
Soya: Stadga  i sitt och ligg, fotpossition och som Swea pallen och brädan.
 Det blir massor att jobba på .

Tjockisen, Jacki och Candy har promenerat i skogen en liten runda. Nelli är på dygn 51
Det var väl det hela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar