onsdag 28 maj 2014

korkad

Idag var det dags för den månatliga träningen för instruktör.
Vi hämtade Lotus och hans matte och begav oss.
Först Swea och  Lotus, där Swea drog startnr ett. Vi fick prova på lite klurigheter som en kompis från måndags träningen hade fått göra igår. väldigt lurigt, skyltar tätt och moment att göra så nära "publiken" att Swea tyckte det var nog slut nu.
Lite moment var med som inte är helt klara men jag är himla nöjd med min Swea som har en härlig utstrålning, attityd och massor av "will to please". I pauserna hade hon lite bry med fåglarna som flög över oss, men inget hon direkt hade problem med under arbetet.  Det är så kul att höra att det går framåt, ibland är det så svårt för mej att inse det själv. Men klart att det är lättare nu sen vi filmat ganska flitigt.

Lite nya saker att jobba med så var Jag och Swea nöjda.

Soya, klart att hon hade suttit i bilen och jagat upp sej, lite svårt att landa ner. Men jösses där finns mycket bra i henne. Och framförallt hon gör framsteg eller vi gör framsteg tillsammans.  Även med Soya fick jag höra att det går framåt. Och nu börjar jag fundera lite smått på en start i lydnadsklass 1
Ja inte nu, vi har inte platsen och ställande, läggande apportering men det är påbörjat och jag är nöjd med resultaten.
Soya har ännu inte samma uthållighet som Swea den måste vi träna upp.  OCH en  viktig sak JAG måste börja LITA på henne och sträcka på mej så faller hon på rätt plats helt naturligt.
 Med andra ord är jag mycket nöjd med mina 2 underbara hundar som är så otroligt olika men så duktiga .

En liten sann historia kommer här
 Igår hittade gubben en fågelunge
liten och söt
Idag blev han av med en och sa .Var f n är HAN?
Är du säker på att det är en HAN sa jag
JA, för han är så KORKAD!!


2 kommentarer:

  1. Tänker nog var gång jag ser bilder på söt-Soya att det fanns en mening att hon blev kvar hos dig :)
    Och dem där lille sötnosen..... Väcker en viss pusslust faktiskt :D

    SvaraRadera
  2. Jo så är det Eva : Det finns en mening med allt
    För egen del är jag övertygad om att Soya hade bestämt sej för att komma tillbaka till sin matte

    SvaraRadera