tisdag 25 mars 2014

Orkar eländet!!!

Så var det dags att spåra! Åka till en kompis och spåra och sedan äta våfflor!!, det är livet.

Men frågan var orkar hon
Ingen bra bild!
Inte bättre! Men så här såg det ut! Soye-eländet hon var nog lite trött!

Men hon kom snabbt på benen när hon förstod att det skulle hända saker idag också. Bilen packade jag i går kväll ( eller packade aldrig ur den när vi kom hem?), så det gick smidigt att slänga in Swea och Soya.
Ett spår med 2 vinklar och 5 apporter och en slutpinne till Soya. Lite längre med samma antal vinklar och apporter till Swea.
 Vi gjorde lite budföring med Jolly, (det ska vi börja med nästa spårtillfälle med mina töser också). Sen var det dags för Soya att ta spåret. Väl igång så kom jag på att jag glömt förbereda henne på apporterna, men det var bara att gå på, kan ju inte stoppa henne när hon redan var igång. Hon gjorde ett snyggt spår, apporterade trots den missade förberedelsen. vid andra vinkel hade varit vildsvin och bökat, klart att det skulle distrahera henne, och hela den sträckan var det helt otroligt intressanta dofter. Nåväl vi kom till slutet, och trots allt är jag nöjd med hennes insats.
Swea  hon gick en bra bit sidanom spårkärnan första sträckan, men hittade de 2 apporter jag lagt där. Första vinkeln bra, lite bättre i kärnan, nästa vinkel fint, sen sista sträcka fullt godkänd.
 Nöjd med hundarna så blev det våfflor och kaffe, Himla gott!!

Ja det är väl inte våffeldagen för intet, så faktiskt blev  det våfflor ikväll också, ( så gubben blev nöjd).
  Våfflor med grädde och sylt är gott, MEN det räcker en gång / dag,   är ganska mätt nu.

ha de gott från oss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar