måndag 24 mars 2014

Glöm inte mej

Måndagkväll = träningskväll på klubben!!
 Tänk vad hundar lär sej, dom vet vad som är på gång. När jag packar ner godis, vatten och tar de rätta byxorna på mej, då vet dom vad som gäller. Jacki och Swea håller sej nära mej. Soya hon gjorde så här
Klart att jag inte missar henne så lätt när hon ligger mitt för dörren. Hon har kommit på att det är kul att åka och träna,
Idag var jag på klubben i god tid och hann träna med Soya innan de andra. Det var lite folk där och inte helt störningsfritt, OCH fröken miffo uppförde sej så duktigt, visst var hon tvungen att kaxa upp sej lite mellan varven. Men som jag säkert sagt innan hon kan en del OM hon bara har tid!! Jag är väldigt nöjd med hennes prestation.
 Jacki var duktig liksom Swea, Swea var väldigt framåt och arbetsvillig, mycket bättre än förra veckan.
Jacki pigg och lite småsprallig.
MEN................NU HAR VI PROBLEM!!!!  Jag upptäckte en sak ikväll, högerhandling börjar ju att funka ganska bra, ( bäst med Swea), och det gjorde det ikväll också. MEN inte vid skyltarna!!! Fick känslan av att dom kände sej trängda mellan mej och skylten.  Sådär!! nu har vi lite mer att jobba på, det är inte meningen att saker ska vara lätt.
Tog ut Soya en stund till efter de andra var klara, och då hade hon laddat!!. Riktigt explosiv, så uppskruvad, tog en bra stund att lugna ner sej.
Nu har kurserna kommit igång, tänker åka dit en kväll i veckan bara med Soya, lite socialträning och så klart passivitetsträning, det kan inte skada.
Nästa vecka ska vi träna för instruktör, första gången för Soya, känner att jag behöver lite vägledning och även friska upp minnet vad gäller grunderna.  I nuläget vet jag inte riktigt, hur kommer vi vidare? eller hur jag ska benämna det. Vi ska få in nya saker och det ska vara roligt, förresten har vi börjat träna på ställande  under gång, och det går fint, när hon har tid.

Fick låna en bok "kontakt kontraktet" heter den så? av Eva Bodfält, en bok jag tidigare tänkt läsa men glömt bort, det ska bli intressant att se vad den kan ge!!

   Nya vårtecken





Imorgon spårar vi och så blir det våfflor, det är ju våffeldagen
ha de gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar