lördag 15 februari 2014

Spår

Idag har vi spårat,precis som jag sa vi skulle i helgen.
Först ut var Soya, bara för att hon inte skulle jaga upp sej. Jag hade lagt ett personspår ( det är det enda spår vi ägnar oss åt för tillfället) ca 200m, 2 vinklar med 2 apporter och en godisburk i slutet till fröken. Hon gör väldigt bra ifrån sej, lite..hm ja vad heter det nu.......när hon går från sida till sida..... slag.så är det. Ja lite slag, men fixade vinklarna bra, utan ringning. Och hon tog apporterna, inte ända fram till mej men hon tog dom. Tror att vår lilla övning precis innan vi går på spåret fick henne på rätt tankar. Nu ska vi träna på att bära apporten ända fram till mej. Men det räcker iof att hon markerar, men jag vet hur jag vill ha det. Jag vill att dom apporterar till mej det tog lång tid att lära Jacki det, men hon sköter det snyggt nu, och jag har nu lite hum om hur jag ska lära in det. Soya hittade slutet som var en burk karameller, JAG är mycket nöjd med hennes bravad i spåret, och har kanske en plan för fröken Soya. Tillsvidare arbetar vi vidare med lydnad och personspår.

Swea hon spårar bra  och går mycket i spårets kärna för att göra små utsvävningar och sedan gå direkt tillbaka i spåret, som hon verkar ha full koll på var det är.  Väldigt likt  mormor Jacki, som mycket väl kan stanna och börja gräva i en stubbe eller något, för att sen ta sej an spåret igen. Swea är duktig spårar bra, tycker om att spåra men apporterna är bara något skit hindrar hennes framfart. Men med mycket tjat från mej så har hon lärt sej att man ska inte bara springa över dom, utan matte blir väldigt glad om hon får dom. Hon missade en apport idag, men jag är jättenöjd med hennes arbete.

Jacki har också fått jobba lite, men med att visa hur man utför de olika skyltarna i nybörjarklass rallylydnad. JA hon tyckte nog det var lite tråkigt, förstod vad de andra hade fått göra, hon var lite okoncentrerad. Spåra är ju roligare.
Imorgon ska jag och Soya göra en liten utfärd.  Till Sjöbo, spännande!!!!!!!! För där ska vi titta på......??   JA med lite tur som kommer ni att få lite närmare info i morgon.
Ha de gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar