måndag 10 februari 2014

ordning och reda

Ja inte har det blivit något bloggat på senaste tiden, den finns tusen orsaker.
 En är
Nellis mage som inte innehöll några valpar, visst har jag misstänkt det de sista veckorna, men hoppet finns alltid. Men tyvärr hon gick tom. Det är till att ta nya tag.  Nelli har flyttat hem igen blev SÅ glad att slippa Soya och få lite lugn och ro hos matte och husse.

 Att vänta på valpar som inte kommer ta energi så mycket att träningen blivit lidande,och det fick jag känna på ikväll. Vi har varit i ridhuset, klart att Jacki och Swea skötte sej, Swea t.o.m mycket bra, högerhandlingen tar sej, så pass att vi provade lite slalom och spiral. Även stå och ligg vid höger sidan.
Men så har vi då den galna Soya eller flygande hunden, ja hon behöver verkligen lite träning. Hon behöver lära sej att koncentrera sej, få lite uthållighet att inte tröttna och ägna sej åt ALLT annat. Och att hålla sej på marken. Men lite duktig var hon trots allt. Det SKA bli lite ordning och reda på träningen nu, 5 min. om dagen ska Soya göra något, träningen ska vara planerad får försöka mej på det här med träningsdagbok, men det brukar bli mest blaha med det.

Snön som kom



Ganska mycket faktiskt, lyste upp tillvaron och det var så härligt. Swea älskar snö och är mer under än över, Jacki älskar göra snöänglar. Soya och Candy älskar att bara springa i snön.
Men
nu är det mesta av snön borta och det är grått och trist igen.

Lite annat har jag fått gjort.
Nya dynor till hundarna

Mycker populära, dom gillar dom verkligen
Ingen bra bild men här laddar Soya inför kvällens flygövningar i ridhuset. Hon samlade verkligen på sej energi i de sköna dynorna.
Gjort en mössa i restgarn
Avslutat ett UFO


Slutliga resultatet, en pläd.
En kofta ligger mellan fuktiga handukar redo att sys ihop.
Så har jag även brutit mitt nyårslöfte och köpt garn till en mössa jag inte kunde motstå
Och den är klar .

Och marmeladen är klar. Tänk ibland får jag allt lite gjort.
Har några fler UFOn som ska bli klara och har även fått förfrågan om att göra en sån här kofta
En cockeruppfödare i Norge vill ha en, men jag vet inte jag??

Det var några av de tusen orsakerna till att bloggen blivit lidande.

Ska försöka skärpa mej, men det som känns viktigast nu är att ta tag i Soya som mer flyger omkring än går..
Och så behöver jag läsa på skyltarna i avancerad klass Rallylydnad, inte min starka sida, att plugga....
Ha de gott















1 kommentar:

  1. Det er litt nedtur når en finner ut at det ikke er valper avlikevel, særlig om en har tenkt å beholde en selv... eller en har mange flotte valpekjøpere på vent.

    SvaraRadera