söndag 16 februari 2014

Lurvigaste jag sett

Vi skulle ju på utfärd Soya och jag, närmare bestämt till Sjöbo för att titta på brorsan Bamse.

Jag vill nästan lova att han går nästan inte att känna igen. SÅÅÅÅÅÅÅÅ lurvig och än vill nog inte pälsen släppa rikitgt, vi får se på tisdag.
Här står han lugnt och sansat och de lyssnar på vad Sanna har att säja som inledning. Vad jag vill säja är han är INTE det minsta lik Soya. NÄÄ aldrig livet Soya kunde vara så lugn och fin, hon min flygande hund.


 ganska lik mamma Gucci samma stuk på frisyren.
Passerar fint förbi kurskompisarna.
kontakten finns
sötnos

 ser nästan ut som tibetansk mastiff i miniformat.

Jag blev jätteglad när jag såg hur duktiga dom är. Bra jobbat Maria och Bamse.
Men jösses vilken skillnad mot Soya!!, vi har lång väg att gå, jättebra för mej, för nu vet jag vad vi ska jobba med.  Bamse har fötterna på jorden medan min Soya fullkomligt flyger  ALLTID. Det är som man säjer "man lär något nytt var dag" och lite snappade jag upp, nyttigt.
 
Vi ser framemot tisdag då vi får träffa Bamse och Maria igen.
Imorgonkväll är det ridhuset som gäller.




1 kommentar:

  1. Vilken lurvig och mysig Bamse! Finns en Melody här som skulle bli helt kär på noll sekunder!
    Kram M.E

    SvaraRadera