tisdag 25 februari 2014

Första steget!

Igår var det träning i ridhuset, i vanlig ordning.
Vi hade bestämt innan att det var ganska länge sen vi gick en riktig bana. Så Camilla hade plockat ut en lite smålurig fortsättningsbana.
Jacki gick väldig bra, ska jag vara riktigt petig som jag kan vara ibland, så gick hon lite långt ut. Ja inte så mycket utan att det var godkänt, men lite för mycket för att jag ska vara riktigt nöjd.
Swea, ja igår glänste hon, ett sånt flyt, kontakt och en vilja att göra bra och rätt. Helt otroligt garanterat en 100-poängare. Nu var det iof en fortsättningsbana vilket vi har avverkat, men vi är inte redo för en avanceradbana än, även om det tar sej.
Soay min marodör, uppspelt som vanligt,och det tar en stund att varva ner. Tillslut gick det bra. Vi har lång väg att vandra, fast några framsteg blir det.
 Idag har vi också tränat Soya och jag vi har övat på att GÅ ut (inte flyga).  Låter konstigt! eller? Men att fara ut genom dörren som en raket och sen samma visa när vi ska igenom grinden... det är jag trött på nu. Soya ja hon är inte dummare än hon förstår, fast det är inte lätt att heta Soya och vara full av energi.
Swea har också tränat, vi lägger fokus på stå, stå-kvar. Riktigt bra idag. Och så har vi backat, även det blev bra, SÅ mycket rakare än det brukar kunna bli.
En lång runda för de vuxna och en kortare för minstingen, men med mycket gympa.

   Soya lilla Soya hon har nästan blivit en stor hund idag.


Bild tagen med självutlösaren, missade nosen!??

Detta är lilla Soya eller lurviga Soya


Och så var det stora Soya! en viss skillnad, tänk att bara på några timmar blev hon "vuxen"
Hon är inte riktigt färdig än. Utan detta är första steget till att bli vuxen.  Fina monster Soya.

 Nu har vi fått problem!!!????

VAD? Genast blev hon ganska lik Swea så det finns risk att vi förväxlar dom.

Skämt åsido visst blev hon fin.

Soya har allt som jag vill min hund ska ha ( hon är väldigt lik Swea där med). Hon har glädje, energi, arbetsvilja ja mycket mer bara ETT enda fel!!!  Färgen, inte utan att jag älskar sobelfärgen, den vackraste av alla, men TYVÄRR inte längre godkänd som färg. Det gör att utställning är inget för Soya, synd då jag gärna hade visat upp henne.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar