måndag 20 januari 2014

hundj-v-l!!


Som uppfödare  får man ibland mejl eller sms med diverse frågor eller meddelande från "valparna" Ibland trevliga, ibland kan det vara lite mindre trevliga saker, men oftast trevliga.
I förmiddags blev jag allt lite nervös!!!!!!! Det kom ett sms "hundj-v-l!"
NÄÄ vad är nu detta, kunde först inte känna igen numret, (ärligt, glad att hitta.se finns ibland)
HMM jaha har nu den där hundj----n ätit upp den persiska mattan?? ! Eldat upp huset ja vem vet när det gäller denna byrackan.
Det gick en bra stund sen kom det några bilder.
Titta själva vad hundj-----n gör
smyger bland utemöblerna

pussar snögubben?

Nä stjäler snögubbens näsa


gott
Jo minsann stackars Wilda hade väl inte fått tillräckligt med frukost. Eller snarare lika tokig i morötter som resten av släkten


I helgen gick en så fin sobelhane bort
Cardamine Sable King! så vacker.
Anledningen till att jag nämner det är att han är farfar till Soyas mamma Gucci.
När jag såg bilden av honom, som jag sett många gånger innan, fick jag för mej att Soya liknar honom. Så nu skulle vi ta huvudbild av "Soyefan". Givetvis inga så där riktigt strålande men här kommer några







Soya luring, som älskar snön och har så mycket spring i benen.Hon springer varv efter varv i inhängnaden, tror hon blir galopphäst i nästa liv eller tränar hon för cockerracet

ha de gott

2 kommentarer:

  1. Vad???
    En cocker som fixar extrakäk? Har väl aldrig hört på maken!!! :D
    (Japanske spetsen Kasper o hans matte är just nu extrahem åt en amris. Katter finns i huset o har mat en bit upp i en bokhylla med stolar nedanför. Amristikens intåg fick maten att flyttas högre........)
    Soya börjar se riktigt vuxen ut ju! SÅ fin är hon! Och allra som sötast när hon kniper igen ögonen :)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha...sådana sms har jag skickat carina under åren oxå...fniss

    SvaraRadera