fredag 17 januari 2014

4

Idag är det Nelli och hennes syskon, Lisa, Wilda och Ozzy som fyller 4 år. Redan har det gått 4 år sen Jackis sista kull föddes. Tiden går fort och på torsdag kommer Nelli hem för att föda sin valpar. Blir spännande att se, hon är ganska rultig men ser kanske inte direkt dräktig ut. Mina töser brukar faktiskt inte se riktigt dräktiga ut förrän de sista 2, 3 veckorna, vilket är som det ska. Meningen är ju att tikarna ska vara med flocken och jaga så valparna växer mest de sista 3 veckorna. Gucci, Soyas mamma växte mycket de sista 2 veckorna. I vilket fall som verkar Nelli i övrigt väldigt dräktig, vilar  mycket och är inte alls lika allert som vanligt när jag gjorde mitt veckobesök igår.

Annars är väl det mesta som vanligt, vi har tränat en del i veckan och kom t.o.m till ridhuset för årets första träning där. Meningen var att jag skulle åka på uppfödarutbildningen som för tillfället är ett så intressant ämne, valpars beteende. Men strax innan fem fick vi meddelande om att det var inställt, lite sent för då var vi redan på vår samlingsplats redo att köra köra. Lite sur blev jag all,t till jag kom på att då kunde vi åka och TRÄNA istället.
 Det blev en himla bra träning!! lite oplanerad men ändå bra.
 Soya invaderade ridhuset, det var hennes första besök där. Inga större ploblem precis lika vild och tokig som vanligt. Någon nämnde att hon är väldigt intensiv minsann så är det en bra beskrivning på vår Soya.
Hon låtsas att hon är störst och kaxigast, men lyssnar trots allt.
 Hon visade att hon kan koncentrera sej även i nya miljöer, HON var JÄTTE duktig. Och för att inte tala om hur trött hon var när vi kom hem. Det blev till en mycket bra kväll.

Mitt nyårslöfte: att fixa mina UFO:n håller jag  än
Detta ska bli en pläd till mamma blev lite trött på den då jag fick repa upp MASSOR i somras, som ni kanske ser inte så himla mycket kvar. problemet är att jag kan inte se vilken färg jag ska använda runt om, får fundera  lite till.
 Sen började jag på en halskrage strax innan jul, den är klar





Så frågade min systerdotter igår om jag vill göra nya pulsvärmare till henne, nu är det ju iof inget av mina UFO:n men garn hade jag så ... Dom tog inte så lång tid att fixa.
Hoppas dom passar fröken.

Nä ska ska jag sticka vidare


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar