måndag 30 december 2013

Stora kramen

Stora kramen det fick Vilda, idag av sin storasyster Soya
Lilla söta Vilda något mindre än Soya.
Det gick ganska vilt till väga och inte alls lätt att fånga dom.




Vilda är lite lurvigare än Soya.

Lite lika tycker jag dom är. Nu syns det inte att Vilda är en guldsobel, men tror när valppälsen försvinner så kommer sobelteckningen fram igen. Ska bli spännande att se.
 Så kul att ni kom Anette med familj. 

I eftermiddags fick Swea och Soya spåra. trodde Soya var trött och la ett kort, 75m och rakt spår, som hon löste utan problem. HON var inte alls trött. Mycket nöjd med henne

Swea spårar som vanligt bra och i ganska högt tempo. Ett bra spår i spårkärnan, men tyvärr lite mindre intresse för apporterna, det gäller att vara vaken för att inte missa henne snabba markering.
Klart att jag var nöjd med henne också.
 Efter helgerna börjar vi träna mer, är tanken.
 Vi missar första gången med rallylydnad i ridhuset, vilket jag tycker är lite tråkigt, men man kan inte vara på mer än ett ställe. Så vårt första tillfälle i ridhuset blir inte förrän den 27/1 det är lång tid dit. Det blir till att träna hemma.

Sonen är hemma över julen men det är inte mycket vi sett av honom. Han jobbar och träffar kompisar och nu ska han åka till Moskva några dagar. Kommer hem och är hemma 1 dag innan studierna kallar igen.   Så är det, men tiden går fort, och nu ser vi fram framemot febuari??

 Nu hinner vi jag inte mer kaffet väntar
 Ha de gott
vi hörs snart med mera spännande info


2 kommentarer:

  1. SÅ söta systrar! Måste varit kul för Soya att få hem någon som garanterat var med på upptåg ;)
    SV
    Jo, visst förstod jag det var du! Inte många andra garntokar hos mig :D

    SvaraRadera