tisdag 1 oktober 2013

veckorna som gått

Lite har det allt hänt här trots uppdatering lyst med sin frånvaro!!! Jag ber om ursäkt, men ibland hinner jag inte och om tiden finns så faller inte lusten in att sätta sej vid datan. Istället har jag stickat lite

Virkat in hörlurarna till mobilen
Onödigt mer roligt.

Jag har även släppt iväg de två små som var kvar. Först Bamse som flyttade den 14:e


 Bilderna tagna med självutlösaren, inte så lätt men nöden har ingen lag. En snygg Bamse 9 veckor.
En nybadad gosse redo för nya hemmet
Här med matte Maria
 Får lite rapport då och då, Bamse är duktig sköter sej bra, verkar vara lättlärd. "Brorsan" Lufsen som igentligen är halvmorbror, tycker det är lite jobbigt med en liten valp, i huset. Han vill ha matte och husse för sej själv, inte dela dom med en lite busunge.

Det blir tomt när en valp åker, men jag hade ju Vilda kvar, jag fick rå om henne en hel vecka till.

Dagen kom då hon också skulle lämna oss, tur det bara var en vecka hon var ensam hos oss. För faktiskt kom jag att fästa mej mycket vid henne vilda Vilda


Söta envisa unge,  ( även dessa bilder tagen med självutlösaren)
Här med familjen.
 Även Vilda är läraktig och sköter sej .Alltid lika kul att höra av "ungarna" blir så glad när " dom ringer eller mejlar"  och berättar hur dom har det.

 Vi försökte oss på ett gruppfoto innan de började flytta

Inte lätt
En bild där mamma och även mammas matte är med.

 Och nu vidare, Jag har hunnit bli ett år äldre och födelsedagar tycker jag är jobbiga, men årets var en av de bästa.
Andra bra har varit året då Monica, Frida var med oss och vi gick viltspårsprov.
Förra året då Swea hade date med Bono är en, (det finns säkert fler om jag skulle få för mej att tänka efter)
 
Men årets slår dessa
VI var i Lund och tävlade rallylydnad, med oss hade vi Lotus och hans matte. Det var en dubbeltävling så vi tävlade både fm och em.
Förmiddag startade Swea först av mina hundar och det kändes inte superbra, Jacki kändes hyfsat. Prisutdelningen missade vi,  då var det banvandring för oss.
PÅ eftermiddagen startade Jacki före Swea . Ja det var en ganska OK runda med Jacki. Swea kändes bättre än förmiddag, men hon tyckte domaren såg lite skum ut i sin cowboy hatt, så snurren blev bara halv.
Sen började en lång väntan på prisutdelning, jag var inte riktigt säker på att förmiddagens prisutdelning var klar. Fråga flera ansvariga som inget visste, frågade domaren, jovisst var den fixad, även hon hade missat den då hon dömde ett  ekipage.
 För att få veta hur det gått för oss så gick jag till kontoret och minsann så slog dom upp resultatet på datan. Ja jag fattade inte vad där stod, FÖR överst stod något så konstigt som Bright Dreams Black Is Black 100p.  Vet inte vad jag trodde men inte kunde jag fatta att det var vårt resultat.
 Grattis sa tjejen vid datan, du vann klassen med fullpott!!
Swea hade 75p så även hon blev godkänd.
Ut igen och väntade lääänge på nästa resultat och trott om ni vill Jacki vann även eftermiddagens fortsättningsklass med 99p!!! Det är, ja jag vet inte vad men visst är hon ändå bäst min Jacki.
Även Swea hade ett godkänt resultat på 89p.
Här en stolt Jacki.

SVVCH LP1 LP2 RLD N BRIGHT DREAM'S BLACK IS BLACK
Jacki är även uppflyttad till lägreklass spår, en ganska mångsidig liten madam med andra ord.
Ett godkänt resultat till i fortsättningsklassen är vad vi jagar nu ( för Swea också), vi är anmäld till ännu en tävling.
Vintern ska vi ägna åt träning till avanceradklass, så är planen.

    SÅ det kan bli, ibland har man bara sån tur, men hur resultaten än blir så har jag världens bästa Jacki, Swea och Candy............................och så alla fina "ungar" dom gett oss






1 kommentar:

  1. Tack för inlägg på bloggen. Inte är det lätt inte, att behöva göra sig av med en vovve, men vi kunde inte ha kvar honom. Bråkade hela tiden, så både han och Elon blödde :(
    Ohållbart !
    Grattis till valpar, som ser hur goá som helst ut och fina resultat.
    /Elons matte http://cockernelon.wordpress.com

    SvaraRadera