söndag 27 oktober 2013

otroligt


Såhär laddade primadonnan Swea, batterierna inför lördagens tävling. Mot Söderåsens BK styrde vi, med oss hade vi Lotus och hans matte.

Jag och mina hundar jagade det sista godkända resultatet i fortsättningsklass. Lite nervöst, jag vet att hundarna kan  men vet också att allt kan hända. Om inget annat så kan ju alltid matte vimsa till det!!!
 Vi kom fram till en jättefin klubb med mycket prydligt intryck, otroligt välklippta appellplaner och rent och snyggt.
Fint ordnat och bra fika möjligheter, väldigt trevlig plats att tävla på, kommer gärna tillbaka
Lotus fick godkänt resultat och har nu ett kvar i nybörjarklass, hans matte var SÅ glad.

Jacki var först ut av mina hundar, jag tyckte det kändes lite segt, men godkänt.
 Swea mycket framåt och full av energi som verkligen dalade när vi kom in på banan. Jag vet vad vi ska träna på. Vi brukar ha en jättefin kontakt, men av någon anledning ville det sej inte som jag vill. Men vi tog oss runt banan, förutom en totalvägran på hindret. Jädra skit var nog tanken, där rök en massa poäng.
 Jag var allt ganska osäker på om det blev godkänt resultat, tvivlade starkt. Men Swea och jag fick ihop 85p.
 Och Jacki då, 99p och klassens vinnare.........
Jätteglad är bara förnamnet, SÅ kul att mina hundar gör så bra ifrån sej.

När jag senare satt och filosoferade lite så kom jag fram till att Jacki har gjort 3 starter i fortsättningsklass och vunnit alla. Och klubbmästerskapet tävlade vi också i fortsättningsklass, så 4 starter och 4 vinster, dock är ju inte mästerskapet officiell tävling.
PÅ kvällen firade vi
Och Jacki tycker om fläskfile'

Soya var också med, det skadar inte att åka med på lite äventyr. Otroligt duktig,  hon fortsätter att samla poäng.

En skön bild fick vi av Bamse, Soyas bror
Han njuter av solen. Myspelle.

Imorgon tror jag vi spårar lite.







2 kommentarer:

  1. Stort grattis till dina godkända resultat och såklart vinsten med Jacki! Blir mer och mer sugen på att träna rally... ;-) Kul att du också var på uppfödarutbildningen, då ses vi kanske nästa gång också :-)
    Sanna och Sheila

    SvaraRadera
  2. Åh duktiga ni är :) grattis

    SvaraRadera