måndag 5 augusti 2013

grönbete

Idag har ungarna fått känna och lukta på gräset


Spännande för småttingar.

"Goldie" hittade mamma bland ogräset

"Fantomen" är kaxig mot mormor Jacki


Och detta lilla spöket ska bråka och busa mesta tiden.
  


När hon inte är spårhund!  Vem vet kanske en blivande  viltspårschampion, som mormor Jacki, moster Frida och kusin Swea.


 Så trött blir man av att upptäcka världen här hemma.
Vilket ögonmått jag har, tänk att sängen jag svor över när den syddes passar precis till 3 söta ungar.

Kvällen tillbringade Jacki o jag på klubben, Jacki har ju inte fått vara med och träna i helgen. Det var lurig och busig Jacki som skötte sej utmärkt. Nja, förutom när hon försvann när vi satt på altanen och fixade skyltarna. Jag trodde hon satt under bordet, men inte hittade inne i stugan där hon säkert hälsat på instruktörerna som hade möte.

Swea fick stanna hemma, hon lyckades sträcka sej eller slå sej någonstans igår,när hon hoppade in i bilen. Kan inte riktigt förstå var hon har ont, men hon kan inte hoppa upp i sängen. Kanske är det lite bättre ikväll, hon har tagit sej upp i fåtöljen några gånger. Himla otur, hoppas bara det går över FORT, så vi kan träna vidare. Nu är det korta lugna promenader som gäller till hon har det bättre.



 

2 kommentarer:

  1. Alltså jag dör så söta de är! Hur fina som helst!
    Usch stackars Svea, inte kul alls. Hoppas hon blir bättre snabbt.
    Ses snart!

    SvaraRadera
  2. "Fantomen" - vad kul! Vår andra tax hette Fantom:)
    De är ju så söta alla 3, men minen på den där lille grabben...
    Jag håller tummar för Swea!

    SvaraRadera