torsdag 6 juni 2013

RLD N

Idag begav vi oss till Hörby för att tävla rallylydnad. Gubben tog i som sjutton och följde med, det har aldrig hänt!!

Vi kom i god tid
Gick banvandring
Som ni ser en flock djupt koncentrerade förare som ska memorera banan. Jag har blivit bättre på det och lyckades lära mej den, gick "bara" 3 varv.  Nåväl jag hann inte fler innan det blev dags.
 Nr 18 hade Jacki, och det var inte den mest uppmärksamma Jacki jag hade fått med. Jag var inte så jättenöjd med henne. Det fanns fåglar, svarta räliga fåglar överallt, och min fågelhund var nästan inte kontaktbar. Nåväl bättre tur nästa gång!
 Swea nr 23 hon är ju mycket lättare, mer energi, lyssnar bättre och tror aldrig hon ens såg fåglarna för att vi har bättre kontakt helt enkelt.
Med vår prestation var jag nöjd.
 Prisutdelningen kom snabbt och där stod jag och väntade med Jacki i kopplet helt övertygad om att vi var långt bak. När domaren då säjer " nu över till de som blev godkända" YES!! Jacki blev nr 8 med 79p. SÅ nu kan Jacki titulera sej
 SV VCH LP1 LP2 RLD N BRIGHT DREAM'S BLACK IS BLACK
nu ska vi träna för fortsättningsklass, vilket vi redan har börjat med så smått. En start till hösten kan kanske bli aktuellt.
 Swea blev delad 2:a med 97 p!! Och det stör mej vansinnigt mycket att det var rena förarfel, -3p för att Sweas kassa matte tar ETT för kort steg!!!!
 Vi var hemma ganska fort och då anmälde jag Swea till Simrishamn den 30/6. Hon har ju bara varit ute 2 ggr och behöver en godkänd tävling till innnan fortsättningsklass.


 Vi hann hem och var med på uppvisningen i byn. Jag och Swea var med och visade rallylydnad och det är ett annat kapitel, DÅ GUBBEN: MIN MAMMA, SYSTER OCH HENNES DOTTER satt i tältet och tittade och vem visste inte det!! Helt klart hade Swecia full koll på det och det var dit hon ville
 Gubben hittade hur man filmar med kameran så här kommer en film med Sweas runda ( han hade inte fått kläm på det när Jacki gick (synd)

FAST jag kan inte lägga in den, får prova senare

 en bra dag på er alla






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar