söndag 30 juni 2013

Rallylydnad i Simrishamn

Hemma igen efter ett regnigt, blåsigt och kallt Simrishamn. Dagen känns lång efter frusit mesta tiden.
 Men vi nådde vårt mål!
 Det var Sweas 3:e start i rallylydnad.  Lite oroligt var jag då en envis svala flög runt om planen mesta tiden, och Swea är en ganska normal fågel hund och visade stort intresse. Hon är en hund som gillar att snusa i backen, men det kan jag hantera och få hennes uppmärksamhet igen. Däremot denna envisa fågel, det var lite svårt emellan varven att få Swea att fokusera på oss.

 Trots allt och trots att jag kanske inte riktigt var nöjd med vår insats, så hör här vi fick 89p och därmed 3,e godkända resultat i rallylydnad nybörjare och då uppflyttad till fortsättningsklass.
 -1 p för bristande samarbete och det var fåglar som satt på staketet framför oss. -10 för fel utfört moment, JAG glömde ett sitt, förbaskat skit..................
 Om jag inte har fel för mej var det 3 på förstaplats och de vann på 99p.
 Det var denna dagen och kanske lär jag mer så småningom att göra vad som står på skylten.....

 Gucci mår bra, äter bättre av sin mat. Klart att hon är trött. hon är 3 cm större om bröstkorgen än förra söndagen. Magen har flyttat längre bak. Det är jobbigt att gå så det blir små rundor i långsamt tempo.
 Imorgon tar vi in valplådan.

 Nu är vi alla trötta Swea har jobbat, jag har frusit och resten av familjen har skött hemmet och fixat mat till oss.

 Nu blir det (nog) inga tävlingar på ett tag, tror  att vi kan fixa fortsättningklass, men nu är det Gucci och valpar som kommer i första hand.
 Givetvis fortsätter vi vår träning som vanligt lite till.

   NU hopppas vi på lite sol och något varmare än de 11-12 grader termometern visat idag.

  En bra dag på er!

1 kommentar:

  1. Swea får säga som Rudi - att det tar lite tid att träna en matte:)
    Grattis till uppflyttningen!
    Spännande med fler valpisar. Hoppas jag kan se de här sedan...

    SvaraRadera