tisdag 18 juni 2013

Återfunnen

Nu är ordningen återställd här hemma, för ett tag, sonen är hemkommen. Det verkar som om resan varit bra och de har sett massor.

I lördags var det utställning  på Tollarps brukshundklubb.  Fint väder på lördagen då den inofficiella var och lite mindre bra på söndagen.
Med på lördagen var den här söta tösen
Vem är det om inte vår Frida, Drömflockens Black Magic, givetvis var matte och hennes handler också med. Och hennes helt egna hejarklack. 

Idag har jag tagit ett tag i Candys päls, inte så himla lurvig men dock ändå lite att plocka och tassar som behövdes klippas.

 
Söta Candy, liksom sin mamma lite grå om nosen, hon blev faktiskt 7 år i maj.

Jacki och Swea tränar på måndagar på klubben och förra måndagen var dom superduktiga. Igår lite mindre duktiga, MEN så glada och possitiva till att träna. Det är så roligt att träna när dom är på ett så strålande humör. Jacki sprallig och med lite ändringar gick vi en avancerad bana. Ja nån högerhandling har vi inte tränat, så det hoppade vi över. Det viktigaste är trots allt att Jacki hade kul.

 Swea fick också prova den svåra banan, inte högerhandling här heller, det kommer vi till så småningom. Swea är lättare att "styra" hon lyssnar och läser mitt kroppspråk mer än Jacki. Även hon var riktigt toppad och tyckte att det hände för lite saker. När hon är på det humöret testar hon allt. Så nästan 4 roliga timmar tillbringade vi på klubben igår kväll. Rolig träning och trevliga människor så rinner tiden iväg.

 Har även fått  en sjal färdig ser så här ut
Och så här i närbild, ser ni vad mönstret är?
Det är bara att gissa. I alla fall så gillar jag de lila nyanserna mycket, men det är inte jag som ska ha den. Utan jag tänkte ge den till..................




 Idag har jag återfunnit en försvunnen grytlapp!!!!!!!

Just nu har jag fullt upp att virka nya grytlappar. Och VEM har fixat det?

 Det blir lite långt mellan uppdateringarna, kanske händer det inte så mycket nu, MEN med lite tur blir det mer lite längre fram.

En bra kväll på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar