onsdag 15 maj 2013

solstrålarna

Tänk att det redan är onsdag, för det är det väl?
Sonen är framme och börjat sin resa i USA. Dom hyr en bil för att ta sej runt där borta. Tror dom vill se och uppleva så mycket som möjligt den månaden dom är där.

Vi traskar på i vanliga fotspår, lite mindre traskande än vanlig, då astman tar ut sin rätt och kroppen protestera vilt. Har inte haft så ont i kroppen på länge som nu.

Men hundarna bryr sej inte, dom vill ha ha sitt. Tur är väl det!
 I måndags tränade vi och Candy gillar rallylydnad, hon gör framsteg. Jacki pinnar på och hältan har gett med sej, som väl är. Tanken var att Swea som höglöper skulle stå över träningen i måndags, men ändra sej kan man. Och hon gjorde ett jättefint träningspass, långt bättre än på söndagen.
Jag tror jag vet varför hon gillade inte söndagens upplägg. Jag hur jag ska få igång min Swea och märker skillnad på olika sätt att värma upp. Alltid bra att veta.


 I måndags avslutade vi delen som handlar om parning och valpning i vår uppfödarutbildning. Inte så tungt ämne utan vi har alla haft lite olika erfarenheter att dela med oss av. Vi fick även information om avmaskning, inget trevligt men nog så viktigt.
Nån gång i höst kommer vi igång igen med beteende, som är så intressant.
Dagens promenad blev lite för lång för mej, så det blev paus med fotografering
 Mina solstrålar vid Klintabäcken
Vid bäcken passade Candy på att ta årets första dopp. Det är inte särskilt mycket vatten i bäcken, men det passar min primadonna som bara doppar sej lite och aldrig blir våt på ryggen. Jacki och Swea bara vadar omkring och dricker lite dom badar inte som Candy.

Mitt senaste stickprojekt
ligger i korgen och hånskrattar åt mej, Nu har jag repat upp massor 3 ggr, den bara jäklas det blir inte som jag vill.  Var gång jag börjar tänkapå ärmarna tycker jag något inte blivit bra nog.Nu sista gången rev jag upp 25 cm, jag stickar både framstycken och bakstycken i ett så det är en del maskor.

Ska göra ett nytt försök nu

 En bra kväll på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar