måndag 27 maj 2013

hårdträning

Vi ligger i hård träning nu, därför har vi inte tid att uppdatera så ofta.
En dag spårade vi (numera blir det bara personspår), det var bra länge sen sist. Jacki gjorde ett kanonspår, där hon apporterade alla 4 apporter och missade slutet men vi tog några steg bak, kom på spåret igen och då hittade hon rätt.
Swea spårade hyfsat, och frågan är om hon inte markerar apporterna, bara genom att titta på dem. Det går så fort att jag inte hinner se och därmed belönas hon inte. Nu har jag en tanke på att gömma apporterna så hon inte ser dom. Kanske kan det vara en lösning.  Vi ska testa i morgon kväll.

Idag blev det 2 pass vardera till Jacki o Swea medan Candy var duktig i förmiddags och slapp undan kvällspasset.
 Mycket nöjd med dagens resultat. Nu ska vi snart iväg och tävla igen, är anmälda.
Kvällens pass på klubben var jag lite tveksam till då "min" bil inte är hemma. Den andra bilen är inte den optimala hundbilen
Men töserna bänkade sej där bak.

 Nu bilder på en söt tös

Och en på söta tösen med sin fina mamma
Jacki med dottern Gucci,  Gucci är kullsyster med Frida. Visst är hon fin.
   Mer nyheter kommer snart.
 

2 kommentarer:

  1. Undrar om inte Assar har några gener gemensamma med Swea?
    Han kan också göra saker typ hennes tittande på markörer, om än inte på samma nivå som hon naturligtvis;)
    Gucci är verkligen jättesöt! Vilka läppar;) En riktig pussmun, så PUSS till henne från mig om du får tillfälle.

    SvaraRadera
  2. SV
    Det stickprojektet är nu klart! En något mindre sjal av ett nystan zauberball. Superenkelt mönster med några varv (6 för mig) rätst och så ett varv hoptag + omslag. Bra datorstickning när jag väntar på den tröööööga:)

    SvaraRadera