söndag 14 april 2013

Kan det vara

vår i luften. Min träningskompis spådde för några veckor sedan att den 8 april skulle det bli VÅR!!
Och ta mej tusan om hon inte hade rätt. Snö började försvinna alltmer och nu är det minimalt med snö i skogen. Visst fryser det en eller annan natt, men så ska det vara. Sommartiden har gjort kvällarna lite längre och vi har kommit igång med träningen.
 Kursen med Swea går bra, jag är nöjd och jag hittar nya knappar att trycka på, Swea gillar rallylydnaden och kommer jag ihåg att uppmuntra och berömma så höjer jag henne enormt.
 Vi börjar få kläm på "stå vid sidanom" matte, innan var hon allt lite tung i baken.  Halva kursen är nu avverkad och vi har inget att klaga på hos vår både trevliga och kunniga instruktör, som verkligen tar sej an oss och planerar.

Måndagkvällarna är Jackis, då är vi med i träningsgruppen och får då prova på banor som är för fortsättningsklassen, men Jacki fixar det. Viktigast av allt matte börjar kunna lära sej en hel bana, kanske är det så att skyltkunskapen växer och därmed flyter det bättre.

Både Jacki och Swea är anmälda till en tävling. Jag blandade ihop 2 orter och trodde jag anmält till Burlöv men se det var det inte. Men himla tur så kom jag på det nu och inte i sista minuten,då hade det blivit kris. SÅ den första maj är det dags.............

Förra måndagen fick även Candy prova på rallylydnad, Candy är väldigt smart och vet hur man ska göra för att få slippa, men jag ska försöka överlista henne denna gången. Tror att rallylydnad passar även henne, om vi kommer över den första motviljan från madam.
 Vi har även kommit igång att spåra lite, mest bara för att få igång tänket igen, efter vår långa vintervila. Hundarna behöver lite hjärngympa.
Till Candy släpar jag runt med klövar och åt  de andra båda blir det personspår. Ska försöka lägga lite energi på det, mest för Sweas del och börja gör lite kluriga saker om några veckor. Tror hon gillar lurigheter, att använda sin lilla hjärna trivs hon med.

Imorgon blir det träning med Lotus och hans matte, rallylydnad. Jag gör en kort bana till Lotus och Candy, lägger ett spår till Swea på åkrarna runt klubben som omväxling till våra skogsspår.
På kvällen är det Jackis tur, rallylydnad.
Onsdagkväll blir det träningstävling på klubben, både Jacki och Swea har jag anmält för att se vad vi behöver träna på till 1sta maj. Så med andra ord blir det rätt mycket mellan varven.

Jag stickar som tidigare nämnts, och har kommit en bra bit på det sist påbörjade projektet. Det är så spännande att se resultatet att jag knappt kan lägga det ifrån mej. När jag stickat klart ska det tovas och sys ihop i vilken ordning har jag inte riktigt bestämt än, det ändras på vägen

Ikväll är det Candy som önskar er GOD NATT


2 kommentarer:

  1. Kan du skicka hit en burk med lite av din energi kanske? Eller tala om var du får den ifrån:)
    Jag som ganska nyss gått upp fick just en otrolig lust att ställa in hela dagen och återgå till sängläge... Hon är söt den damen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var energin kommer ifrån vet jag inte. Men kanske det är våren.
      JAAA Candy är sötaste lilla tösen

      Radera