måndag 4 mars 2013

Lillebror

Det har tagit några dagar att samla mej, för att skriva detta inlägg.

 Nu har även " Lillebror" funnit en familj. KLART att jag är jätteglad, det känns så rätt, men det var svårt att sklijas från honom.
 Jag är så glad i alla valpar som födds här, vill gärna följa dom och få små rapporter om hur dom har det. Och inte bara nu utan hela deras liv. Tyvärr tappar man några på vägen, men de jag hör ifrån gör mej glad.
 Nu är det så att någon av valparna har det där lilla extra som just JAG vill ha. Ja just så. "Lillebror" är en sådan, han har ett stort utrymme i mitt hjärta. En gång tidigare har jag riktigt kännt så här, den dagen då en dam skulle komma och titta på SWEA. Det gjorde ont i mej och jag bara insåg att jag kan inte skiljas från denna lilla underbara och mycket speciella unge.
 Tillbaka till "Lillebror" så hade jag överläggningar med mej själv och insåg att det funkar inte.
NU hade vi turen att en trevlig familj här inne i byn hittade oss. Och klart att han ville flytta till dom.
 Så i torsdags packade han sin väska, och åkte gladeligen med sin familj hem. Klart att  jag var glad att det funkade så fint, trots det grät jag och saknar den lille massor.


Tur han hittade ett hem för han var SÅ trött på oss??



Hej då matte, säjer "Lillebror" som nu ska kallas BOSSE
Är detta svaret på vad jag fölls hos honom, på denna bilden en kopia av gammelmormor Jacki med ett inslag av mamma Sweas stolthet.....

Nu det bäst till sist vårt 4-generationskort
Fina vovvar.



Igår var jag på förläsning.
Ett mycket intressant ämne, för 8-10 år sen lyssnade jag på denna personen men vill lova att hon tål att höras mer än en gång. Om inget annat friskar man upp minnet.

Renee' Sjöberg: ämnet hundspråk .eller som det så fint heter etologi.


De arangerades olika hundmöten, både ute och inne.   Vad säjer dom till varandra?

Åhöraren i mitten är en av Renee's hundar, Felix.
Inte behöver hon ta med åhörare för vi lyssnade uppmärksamt alla.
Vi väntar på en uppföljning, när det blir lite varmare så vi kan vara ute, med hundar.

Efter att suttit i en "något" kylig sal, fullt påpälsad det mesta av dagen, så somnade matte gott på soffan, med sticket i famnen.


  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar