onsdag 13 mars 2013

Bosse, Bamse,Jolly och Nelli

Det är vad det ska handla om.
 Jag börjar med Bosse och de utlovade bilderna, som Bosses matte tagit



Söta Bosse, sista bilden tycker jag han är lik syster Astra.


 Vi hade besök av Jolly ( golden tror 9 mån ), Bamse gillade att leka med henne. Och Jolly var inte sen att nappa på förslaget.

Bamse han gillar leksaker

Här är han med favoriten som han gillar att pipa med. Anki (Jackis uppfödare) och Lotta gjorde ett bra val när valpar fick bl.a den som present.  Och eftersom det är en favorit så får han den med hem på lördag.
Igår blev han besiktigad UA. Alltså väntar han med spänning på sin familj.

 Nelli var med hos veterinären, Nelli har lagt på en del och husse kämpar med att få bort de där extra kilona.  Nelli är en mycket aktiv hund springer lös, far omkring som ett jehu. så motion är det inget fel på. Det togs lite prover och i nuläget misstänker vi problem med sköldkörteln. Jag vet en person som har det och lite om problemen där, det är bara att avvakta.  För Nellis del kommer hon i så fall få det bra med medicinering i framtiden. För oss ja vi har ju planerat ta en kull valpar, men vi tar inte ut något i förskott utan inväntar svar.........Det viktiga i det hela är trots allt att Nelli får det bra.

Swea och Bamse myser tillsammans. De leker och Swea älskar att uppfostra sin son. Ibland vilar dom tätt tillsammans, det blir tomt när han åker.


              En bra dag önskar vi och vår

 






1 kommentar:

  1. En så'n söt solstråle! :D
    Och vilken söt kompis Bosse fått! Ja, han själv också givetvis.
    Sköldkörtel heter det ja... Det var det och de ämnesomsättningsproblem som kan följa jag försökte få ur mig på FB men för mitt liv inte kunde komma på ordet. Börjar bli gammal alltså!

    SvaraRadera