onsdag 13 februari 2013

Hinderbana

Det låter kanske tufft, men det är det inte.
 Vi har fortsatt med vår koppelträning, vi bor ju vid skogen så en liten sväng vars i skogen blev det.

Till att börja med hade de koppel på och sen kopplade vi loss och gick på hinderbanan. Hinderna bestod av omkullfallna träd eller kanske mest grenar.  Det var kul att se hur de löste problemen med att komma under eller över grenarna. Olga ( ja Anna jag kallar henne Olga tycker det passar henne) och Bamse var tuffast, tog sina egna vägar och gick gärna framför. Luktade lite försiktigt på hjortspåren.
 Chop Chop, lilla fegis, inte så envis i dag utan gick fint i koppel. Lös gick hon bakom matte mesta tiden utom då hon försökte vara under mattes fötter. Ville var nära, hade inte tid att snusa i hjortspåren.
Lillebror (Lollipop Man) gick både framför och bakom men höll sej väldigt nära. Han vill ha kontakt. Skuttade omkring väldig nära mina fötter, snusade några sekunder i hjortarnas spår.
 Dom var duktiga alla.
 Dom är underbara dessa Swea och Bono ungar. Dom är heltokigt galna i diskmaskinen, så ni som sitter och väntar på att kunna hämta era små, ni behöver aldrig ha problem med vem som tar hand om disken i framtiden. Dom övar dagligen genom att försöka klättra in i maskinen. Ligger dom och sover vaknar dom när luckan öppnas...............

Inte många bilder idag men lyckades få en som man faktiskt ser ansiktet på Olga





Har varit hos Lisbeth och Lotus och tränat också idag. Jacki lite, ja vad kan vi säja, hon löper ju. Men ganska skapligt trots allt.
Swea tycker verkligen det är roligt att få träna, lycklig. Hon var riktigt på hugget och tyckte kamp var väldigt kul idag.
 Mycket nöjd med alla idag.


Har även äntligen blivit färdig att sy ihop en väska jag stickade för nån månad sen. Tovade den och ett mindre fodral till min kamera, som jag stickade igår.

Ganska nöjd med resultatet.

Är lite splittrad och stickar lite här och lite där och får mest inget gjort på stickfronten. Valparna tar sin tid, försöker göra något lite med var och en varje dag.
Jacki och Swea  ska komma igång med träningen på allvar, Jag har anmält intresse för att vara med i en träningsgrupp för rallylydnad. Det börjar i början av mars, målet är att alla hjälps åt och att vi ska tävla.
 Sen börjar fortsättningskursen i rallylydnad i mitten av mars och det ser vi framemot. Och när snön försvinner ska vi spåra. Så vi har lite framför oss.

Jag har anmält till en föreläsning av Renee Sjöberg i ämnet etologi. jag har lyssnat på henne tidigare, kanske för 6-7 eller tom 8-9 år sen, så jag tänkte friska upp minnet lite. Etologi är alltid intressant.

 Ha de gott

1 kommentar:

  1. De är ju så goa' de där små trollen!
    Lyckos deras nya ägare!
    Kul de andra gillar vad matten hittar på också.
    (Med hinderbana trodde jag först du tänkte på valpar och utdragna leksaker överallt:D)

    SvaraRadera