måndag 18 februari 2013

Chaline

Då var det dags med Norgerapport, inte mycket men jag blir så glad att höra ifrån "ungarna".  Vår Lady Starlight har nu fått tilltalsnamnet CHALINE. Första veckan i nya hemmet har gått bra.
Söta lilla Chaline
 Hon har varit på sin första skidtur
Mysigt!  Tänk så bra hon har det.

"Vildarna" här hade fnatt igår kväll, vet inte om dom vilar extra mycket när jag inte är hemma. Jag hade en lång dag med möte. Matte väl hemma fullkomligt slut i batteriet och "vildarna" nyladdade i sina. Jag vill lova ni hade fått hela bunken om ni kommit då, utom de vuxna som bara bråkade om att vara närmast.

 Idag måndag, i vanlig ordning, vi har tränat hos Lotus. Swea tillbaka i sin gamla form, ville jaga Lotus, men med tanke på hararna på ängarna där och en väldigt jaktbenägen Swea så blev det ingen lek idag. 
Meningen med våra träffar är ju dessutom inte att leka utan att vi ska träna.  Min fina Swea är tillbaka i sin gamla form, full av energi, mycket spring i benen, svårt att vara stilla. Men vad gör det bara hon vill vara med och träna och gör det med glädje.  Det är bara att backa några steg och ta en del saker från början, lite repetion skadar inte.  Hon var himla duktig idag och gjorde mej så glad.
 Jacki hon är min lilla pärla kanske kom jag idag på knepet hur vi ska lyckas med vår akilleshäl.
Snurra 360 grader utan att hon sätter sej och inte gör det svårare än det behöver vara genom att vara för långt fram. Med andra ord har det varit en bra dag, och i vanlig ordning numera är jag vansinnigt trött, fattar inte det, är det en släng av vårtrötthet.
  Ha de gott

2 kommentarer:

  1. Det ska börjas i tid...
    Klart hon måste lära sig "gå på tur" när hon nu blivit norska! Och liften är väl bara självklar:)
    Busarna hade jag nog haft lite lite ork för också just nu, men annars så ...

    SvaraRadera
  2. Naw söte åker ryggsäck...tuffing!

    SvaraRadera