lördag 26 januari 2013

Jag skulle ju

uppdatera lite oftare och genast så missade jag gårdagen.
 Här händer inget särskilt, ungarna kräver sitt, Swea är en duktig mamma leker och fostrar. Gammel mormor Jacki, som jag sagt tidigare ger ett hjälpande handtag. Det gjorde faktiskt min gammelmormor också på den tiden det behövdes. En skillnad är att min sons mormor är inte lika stundomsinnad som valparnas är. Mormor Candy kan vara sur som attan för att nästa stund leka och busa med småttingarna, inte lätt att veta vilket humör primadonnan är på. Och givetvis måste jag som matte hålla koll på vad dom sysslar med.
 Vi går våra turer i skogen och nu svär jag över de ....... skidspåren som hindrar oss på nästan alla  rundor, hur vi än går så måste vi korsa dom.  Inte vill man förstöra få skidåkarna, men att dom ska ha spåren på "mina" skogstigar. Det är ju iof ett övergående problem, snart nog kommer en vår igen, men inte längtar jag inte. Nej vintern är så skön, när det är vinter, snö och minusgrader, så lugnt och rogivande.

Valparna växer och frodas, helt underbara. Jag är väldigt glad i dom men klart att jag har en favorit, en härlig liten varelse som har allt jag vill ha hos en cocker.

 Det går trögt med försäljningen, man har svårt att bestämma sej och lämnar återbud, synd det är trevliga valpar säjer jag igen, ljuvliga varelser.

 lite foto som jag tog häromdagen men glömt bort. Det blir lätt att ena bilden är den andra lik men det får nu stå ut med.

  Så här har ni dom Sweas små underbara ungar  (med sylvassa tänder men likväl supergulliga)
Dream Om och Chop Chop

Dream On  härlig, mysig och gosig, En härlig unge som bär på saker  En fin kille

 
Strange Girl pigg och glad, apporterar gärna, en följsam härlig liten flicka,.go och kelig

Lady Starlight  den som gärna ska bestämma, mycket egen vilja, men kelig och mysig mellan varven

Lilla Chop Chop en underbar unge go och mysig, envis, ses ofta bärande på leksaker. Ser  inte dum ut

Lollipop Man ljuvlig, söt, gosig och även en buse. jagar gärna saker, följsam. Jag tror han kommer bli en riktig snygging


  Alla valpar är klara för att flytta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar