torsdag 3 januari 2013

Årets karameller!


 Har funderat en del, hur var året som gick. Kom fram till att det var blandade karameller några söta men nog en hel del bittra också.
Ärligt så är nog 2012 ett år jag kanske inte minns (eller t.o.m inte vill minnas) allt för mycket av.
 Januari
 vi var så trötta


 Ja,  inte bara Jacki. Jag plågades en hel del av värken och vår motivation dalade.

 Febuari
Stickade nog mest.
Det som plågade mej mest var att Swea var helt ur form, och jag följde hennes spår.

Mars


 I mars upptäcker vi nya knölar på Jacki.

Min cockerkofta blev klar
April
 Motivation låg på NOLL och vi gick  hoppades på något som inte blev av.
 Jacki blev opererad och blev mycket dålig av den smärtstillande medicinen
Stackars lilla tös
 MEN en av årets höjdpunkter  spårtävlingen i Bjärnum
 Frida talar om för lillasyster Wilda vem som bestämmer
Frida placerar sej 4.a och Wilda blev 2.a SNACKA OM EN STOLT UPPFÖDARE!!
snyggt jobbat töser!!!

Maj
Ännu en  höjdare: vår träff
där Ib och Nelli visade hur apportering av fågel kan gå till och de som ville fick prova
Det var en rolig dag och tror nog de flesta trivdes
 dagens leeende
En glad och nöjd man

Juni
 Ett enda inlägg och det var inte possitivt
Vår fina Sammi fick hjärnblödning och fick somna in

Juli
Åter en månad vi var så trötta

 Det enda jag verkade göra den månaden var att
Ja just  sticka, annars låg vi rätt lågt

Augusti
 Nu jäkla skulle vi vända vår downtrend
Swea o Jag skulle gå kurs, och fick göra allmänlydnadspasset.
 I slutet av månaden började vi med  rallylydnad vilket både jag, Swea och Jacki gillade

September

Ja, jo min födelsedag kom
fick den här fina presenten, av Bright Dream's Kennel (Jackis uppgfödare), Som ni ser är det Swea, Jacki, Candy och Sammi, vår ängel.
 På min "stora dag" fick vi även till en parning mellan
 (Bästa presenten, på dagen jag bara ville slippa) Och nu väntade en lång nervös tid

Oktober
 Klubbmästerskapet i Rallylydnad
 Jacki placerade sej 3.a och Swea 2.a

Swea skickade ett brev till Bono för nu var vi säkra


November
Vi avslutar andra delen av uppfödar utbildningen
promenerar mycket i skogen

Mest av allt Swea och Bonos valpar födds






Stackars Swea får veta hur jobbigt det är med ungar

December


Valparna växer så det knakar
Jag och Jacki blir godkända i vår första officiella rallylydnads tävling i Hörby

Och sonen kommer hem med kommunens största gran



Ja det var väl det hela























1 kommentar:

  1. Känner igen det där med "upp och ner år"...
    Hoppas att du ska bli mer nöjd med 2013!
    Och du... 2012 avslutades ju i alla fall väldigt gott:)
    Kram!
    SV
    ALLA UFOn/I(ä)APs skulle jag aaaaldrig våga redovisa:) Får bli som färdiga med tiden då kanske, och låtsas som ingenting:D
    Sjalen ser ut att bli mysig, använder vanliga lövmönstret. Nu går det liiite långsamt för det är väl 250 maskor nu o en bit kvar...

    SvaraRadera