onsdag 30 januari 2013

9 veckor

Ja det blir dom idag. M3n vi tar 9 veckorsbilderna en annan dag, dom finns färdiga.

Vi har haft besök av de vuxna hundarnas träningskompis Lotus.
Han tyckte nog dom var lite jobbiga. Valparna gillade honom lika mycket som mamma Swea gör. Det syns inte på bilden just.

 Alla vovvarna har fått en promenad de stora en lång runda tillsammans. Valparna fick gå vars en liten tur i hagen en och en. Lite olika reaktioner men alla följde med, förr eller senare. Och alla vågade gå genom vattnet, som just nu när snön försvunnit rinner genom vår hage.

Senare var dom ute och sprang ac sej igen och lite bilder blev, de mesta mest bara sudd då dom for omkring som, ja jag vet inte vad.
Lite av en drömmare den där Dream On medan Strange Girl är sakletare

Chop Chop passar på att ge igen på brorsan.

Vad lurar Lollipop Man på

Cocker race?

Chop Chop jagar Lollipop Man

Mitt fina plommonträd med de goda plommonen är vl snart bara ett minne då alla valpar älskkar det

Ännu mera race, Lollipop , Chop Chop och Lady Starlight

Flygande hund i form av Lollipop Man
Mina smågalningar somnade sött sedan, för ta nya tag igen
Det är trångt i huset som nu börjar bli populärt, inte bara till att bita i.

 Dom blir klokare och klokare för var dag, Nu börjar dom så smått förstå att mormor Candy ska man inte retas med, så nu lägger dom sej ner när hon kommer  och visa sin sura min.( Det är inte alltid hon är sur men det händer en eller annan gång).  Allt för att tala om att jag är så liten och snäll......? Att stöta på "surmormor" i måttliga doser tror jag är nyttigt, kanske man lär sej något av det, som kan vara bra i framtiden.  

Dom har varit duktiga och hållt sej hela natten, och i morse blev jag inte väckt kl 6 NÄÄÄÄ jag väckte dom kl 7. Fint.

En bra kväll på er


1 kommentar:

  1. Åh, morgonsovisar! :) Mysigt!
    De utvecklas så fint! Hoppas verkligen du hittar fina hem till dem.
    Tack för svar om att blocka! Har tyvärr inte plats/material så det får bli försiktigt pressande här. Blir stolpar runt för jag blev rädd fm skulle dra ihop. Snart klart i alla fall!
    (Ganska stolt över det, när jag haft 350 maskor till slut :D)

    SvaraRadera